Olika projekt

Sambons stora "inredningsprojekt" tillika i-landsproblem är vilken LCD-tv som skall få flytta in hos oss. Det skall tydligen vara en hel djungel med olika modeller om man letar på internet. Vilken tum som blir lagom, bästa bildupplösningen och med så lite eftersläpningar som möjligt är saker som måste kollas upp.
Mitt enda krav är att Tv:n inte får vara för stor -"Vi måste ju ha plats för lite ljustlyktor och sånt på tv-bänken".

Till sambons fördel skall det tilläggas att han faktiskt tycker att det är kul med inredning och att de beslut som fattas i vårt hem är gemensamma.

Tv:n som för tillfället skall vara den bästa ser ut såhär:

image84
En Toshiba, bilden är lånad från Prisjakt.nu

Kommentarer
Postat av: Snusans Inredningsblogg

Ser ut som våran tv. :) Är jättenöjd med den. Har läst någonstans att storleken är ungefär lika med antal meter som det är mellan tv och den som tittar. (42 tum = 4 meter typ)

2008-04-21 @ 12:49:37
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: Sofie

Ang din kommentar hos mig: år tv är bara 32" men räcker gott och väl på det avståndet vi sitter (ca 3 meter) och vi önskar inte att vi tóg en större. Angående höjden tycker jag den är perfekt, sitter man upp är den nästan i ögonhöjd och ligger man ner något högre, men det gör inte att bilden blir konstig på något sätt, det måste nog vara om den sitter högre upp, men grejen är att om man hade hängt upp den på väggen istället, så hade man ändå hängt den i höjden som den står nu. Det kan du hälsa sambon! :) Vi är nöjda min sambo och jag

2008-04-21 @ 18:32:11
URL: http://soffisspot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0