Utflykten...

Gårdagen började alldeles utmärkt, Fabriksbutiken erbjöd som vanligt massa trevliga varor. I shoppingkorgen hamnade några ljuslyktor och en studentpresent till kusinen. Vidare till Väla åkte vi sedan där lampan turligt nog fanns inne och fick följa med oss hem. Dessvärre hittade jag inga skor men det löser sig nog här hemma i stan. Efter en trevlig men hetsig lunch (många hungriga barn gjordesig till känna på restaurangtorget) gick vi vidare till IKEA. Ett besök som däremot ledde till stor besvikelse. Sommarsortimentet fanns inte inne pga. ombyggnad och vi fick snällt åka hemåt utan några av de varor som vi hoppats på. Ett glädjeämne var dock tygavdelningen där stuvbitar fick packas i en påse för endast 50:-, fundersat frågade jag den anställda hur pass full man fick packa påsen? Hon hävdade att jag allt kunde packa tills påsen sprack. Så gjorde vi då, stora tygbitar, småtygbitar samtliga som förhoppningsvis kan resultera i kuddar, gardiner etc.
 Men en trevlig dag blev det iallafall, vilket är det viktigaste. Väl hemma stupade jag i soffan och somnade väldigt tidigt. 

Här kommer lite bilder på våra inköp:

image54image53
image55
Ljuslyktor (Fabriksbutiken) samt IKEAtyger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0