Schlager

Vare sig jag vill eller inte så blir jag en schlager nörd vid denna tiden varje år. Det är kul ända tills radio börjar spela sönder alla låtar. Ikväll gäller det och enligt min mening så är det det tuffaste startfältet på länge.

Men vad tycker då jag om låtarna? Här kommer ett kortfattat omdöme:

Carlotte Perelli "Hero" - Jodå nog är det schlager alltid, full fart, glammigt och bra sång. Men jag tror inte att det håller i Europa, svensk schlager håller inte lika bra. Men jag tycker den är okej.

Sibel "That is where I´ll go" - Sibles röst är väldigt vacker men jag tycker tyvärr att låten är tråkig. Jag får inga känslor av den. b.t.w åt en Sibelbakelse igår(jobbarkompisarna bjussade), mumma. Så nog finns stödet i stan alltid. 

Rongedal "Just A Minute" - Ja dessa bröder kan stoltsera med en otroligt bred repetoar, de fixar alla olika musikstilar (kolla in klipp från "Så ska det låta"). Något i låten lockar men nja någon seger blir det inte. 

Linda Bengtzing "Hur svårt kan det va?" - Klassen kärlek, detta är Idrott och Hälsa 05:s artist (nästa fest får vi fixa dansen). Ja som alla andra hennes låtar, alla låter lika. men jag tycker att hon såg grymt cool ut på deltävlingen och visst det kan fungera.

Christer Sjögren "I love europe" - Finns inget att säga detta är absolut inte min grej, inte ens mormor nappade. Nej minsann detta kan vi inte ställa upp med, alldeles för mycket dansband inte schlager.
 
Amy Diamond "Thank you" - Ärligaste, härligaste och gladaste framträdandet. Amy jag gillar dig. Hon har bra röst och strålar på scenen. Låten svänger också.

Sanna Nielsen "Empty room" - Startfältets bästa röst, helt klart. En riktigt bra ballad som har allt. Om det ska bli en ballad som Sverige borde skicka så är det denna genom alla tider (så länge jag varit med iallafall).

Nordman "I lågornas sken" - Låt och artist är som handen i handsken, dock ingen låt som passar in i detta sammanhang. En bra comback från Nordman.

Frida feat. Headline "Upp och hoppa" - Sitter och små ler genom hela låten. Den gör mig glad och de kör sitt eget race. Skulle kunna funka tror jag.

BWO "Lay your love on me" - BWO är BWO, de satsar alltid på snygga framträdande. helt klart det coolaste framträdandet av alla. Martin har även en grym röst.

Slutsats: Mina favoriter är Sanna och Amy men jag tror att det blir väldigt tufft, många bra artister i år. Men Skåne reagerar årets tävling med Sanna, Sibel, Frida

Må bästa/e artist vinna!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh tack för din kommentar:) Ja vi gör allt själv utom kamin och el o sånt. Det är det som är vår utmaning:P Att fixa allt själva...hehe. Man lär sig mycket utav det. Nu ska jag kika i din blogg! Kram

2008-03-15 @ 12:49:34
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0