Uppryckning badrum

Vårt badrum är lite sisådär. Vi har fått det helt okej med nya bardrumsskåp och textilier, men det är fortfarande inte helt 100.
Det befintliga kaklet är vitt och med en kakelrad i mitten som har en rosa bård. Varför sätter man inte bara in helvitt kakel i en hyreslägenhet undrar jag?
Nu är jag sugen på att köpa lite svart kakeldekor och gömma de rosa-vita plattorna, sen skulle jag gärna fixa lite nya textilier och höja mysstämningen med lite ljus.
Surfade runt ock kikade lite på saker till badrummet och hittade bland annat det här:



Tycker att det är snyggt att köra på svartvitt och bryta av med någon skarp färg på handdukar och matta. Duschdraperiet är en dröm sedan länge, tycker att det är så snyggt. Ljushållarna har en sugpropp, perfekt då det i vårt badrum inte finns någon direkt plats förutom på väggarna.  


Duschdraperi: Marimekko hos 4her
Matta och Handdukar: Ellos
Ljushållare: Bosign hos Form och Design

Kommentarer
Postat av: Sandra

Duschdraperiet var riktigt snyggt! Är inte alls nöjd med hur toan ser ut här hemma, men det finns inte så mycket man kan göra. Kram Sandra

2008-05-19 @ 15:40:12
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Fröken Fräken

Vad roligt att du gillade min presentpapperslösning!

Jag tror att hyresvärdarna har slutit en komplott och väljer sådana där kakelbårder för att driva hyresgästerna till vansinne... ;-) jag har dock bara våtrumstapeter, vilket inte är särskilt muntert heller!

2008-05-19 @ 21:29:55
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Johanna

Satsa på att köpa kakeldekorer tycker jag! Ett billigt och enkelt tips! Jag förstår inte heller varför man gör så och inte väljer helvitt kakel. Men du har kakel i alla fall. I de två hyreslägenheter jag har bott i tidigare har det varit jättefula badrum och jag hade önskat att det skulle vara kakel, men det var det inte. Fina saker du visar! Jag gillar också en enkel bas och sen får man piffa upp det med färger.

Svar: Ja, det är spännande att odla. Ha en bra dag! Kram

2008-05-20 @ 08:08:10
URL: http://inredning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0