Snart är det påsk...

och jag och sambon får lite långledigt tillsammans (hrm, 4 dagar). Det kommer njutas för fullt och ett besök i min härliga hembygd kommer att göras, hoppas hoppas att vädret gynnar för en promenad i skog och mark.

Sen hade vi tänkt bege oss neråt Österlen och konstrundan, även då vill vi ha vädrets makter på vår sida. Då jag snokade runt efter roliga stopp så trillade jag över Tranadesign. Lars Cehlin, utbildad möbelsnickare och möbelarkitekt designar möbler vars inspiration är hämtad från just tranan. Möbler i björkträ som alla på sitt eget sätt skall gestalta tranans rörelse.



Bilder lånade från Tranadesign


Jag kommer definitivt vilja stanna till i Glemmingebro för att kika närmare på dessa häftiga möbler.
(skåpet och pallen hade jag verkligen inte tackat nej till)

Kommentarer
Postat av: MO

Så snygga möbler, har jag aldrig hört talas om....Hoppas ni får en härlig konstrunda, mamma o pappa har varit på den några gånger.

Jaså ni ska hemåt trakterna, är väl alltid skönt att komma hem?? Eller hur, fastän byn är liten så är det skönt att se alla välkända fejsen..hihi

Vi ska på stort 50-års kalas på Lördag, (som jag inte ser framåt sådär, massa "okända" människor...)På Fredag bjuder mamma o pappa på påskmiddag....alltid lika uppskattat...

Vi hade förhoppningen att så smått börja på den stora renoveringen av vårt lilla badrum, men hör o häpna, vi har jätteproblem med att hitta en duktig hantverkare som kan hjälpa oss, vi står liksom handfallna utan någon som helst hjälp...Har hört med holjegolv, för en månad sen, de skulle ringa, inte har de hört av sig...grrrr, sen var en annan kille här, han skulle räkna på det o ge oss kostnadsförslag, det är oxå mer än en månad se, han har inte hört av sig, börjar bli riktigt less då allt är inköpt...jaja, det löser väl sig så småningom....



Ha en härlig påsk om vi inte hörs innan, kramar

2009-04-07 @ 10:43:26
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilka underbara möbler. Foröljen var helt fantastisk!

2009-04-07 @ 10:50:02
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Så du ska också bli lärare? Kul! Yngre/äldre?

Lycka till med C-uppsatsen nu! Jag ska skriva min till hösten.. Slutet närmar sig :)



Vi är också lediga i påsk, ska bli så skönt och välbehövligt. Ladda om batterierna!



Kraamar

2009-04-07 @ 11:28:45
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Mari

Låter härligt med ledighet, själv jobbar jag på som vanligt men kör lite varannan dag nu i påsk, bra betalt. Skönt att åka till sina rötter och jag hoppas verkligen ni får ett gott väder.



Nu är första perioden slut och HÅVE leder med 1-0, spännande.



Vilken goer fåtölj skulle verkligen vilja sitta eller ligga i den med en bra bok.



Ha det så jättegott och kram! Glad påsk oxå!!



2009-04-07 @ 20:09:22
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: jessi

Vad härligt med Österlens konstrunda! Visst ska det bli skönt med ledigt några dagar.



kramar

2009-04-07 @ 22:11:12
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0