long time...

Bloggen har hamnat lite i skymundan. Jag jobbar som en tok och har inte haft någon "skrivkraft". Självklart så har jag hunnit att njuta lite av sommaren och vi har hunnit men en hel del mysiga utflykter. Har shoppat lite till hemmet och kommer efterhand att visa mina fynd.
På kvällarna har det planerats för fullt, lägenheten skall fixas iordning och vi har en hel uppsjö med fin fina idéer. Det riktigt kliar i fingrarna på mig, vill komma igång nuuu (men jag får vänta till skolstart och lugnet infunnit sig).
En utav dessa idéer är bland annat nya gardiner till vardagsrummet, vill ha vita gardiner med ett diskret mönster.
Har bland annat klurat lite på dessa tyger:


Bilder lånade från: Inredningetc och Spira
Är dock lite fundersam gällande "skärva" från Spira (är rädd att det blir för maffigt med det).
Någon av er som vet om det är en mjuk gråfärg eller om mönstret syns tydligt? Kanske ni har något annat snyggt tyg att tipsa om?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Snygga tyger båda två, det blir så fint när man använder vita ljusa textilier.

Kram Rebecka

2008-08-04 @ 21:50:39
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Linda P

Jag tycker det tyget är så himla fint. Det är diskret i den nyansen så jag hade kört på det! Det är i halvlinne så det släpper igenom ljuset också ju...

2008-08-04 @ 22:55:17
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Ellas Inspiration

Jag älskar ju Spiras tyg så bra val om du tar det.



Ha en bra dag!



Kram Karin

Postat av: Fröken Fräken

Blomma frånMairo är en av mina favoriter! Jag köpte en kopia på det från Bolagret, panelgardiner, fast då var det svart mönster på vitt.

Tror att bägge dessa är lugna och harmoniska mönster!



Efter rundringning kors och tvärs utan större lycka i jakten på bokstavsstämplar har jag nu hittat några på Clas Ohlson, de har art nr 38-2511, som jag ska testa. Egentligen hade jag velat ha större, men det verkade vara omöjligt att hitta. Ska testa dem idag, och får återkomma med hur det gick!

2008-08-05 @ 12:00:23
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Sofie

Kul med projekt på gång, förstår att du längtar efter att sätta igång :) Vilka fina tyger! Kram, Sofie

2008-08-05 @ 21:37:52
URL: http://syssla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0