Jag och bokstäver

Inne hos Inredning och pysslel hittade jag denna utmaning. har sett den lite runt om på olika bloggar innan. Idag nappade jag, då jag tar varje chans som ges att lägga ifrån mig kurslitteraturen.
Här kommer alltså lite om mig utifrån alfabetet.

A-> Astrid Lindgren, ligger mig varmt om hjärtat
B-> Blekinge, är jag uppvuxen i men utflyttad från. 
C-> Citrusfruktoman, citrusfrukter i alla dess former ge till mig.
D-> Dålig, på att höra av mig till mina vänner.
E-> Envis, det skall krävas mycket för att övertala mig.
F-> Frölunda Indians, laget i mitt hjärta.
G-> Grillar, gärna och ofta.
H-> Hemmakär, lägenheten, föräldrarhemmet, kan inte vara långt borta för länge.
I-> Ideér, har jag gott om när det gäller allt
J-> Jimmy, min pärla till pojkvän.
K-> Katt, vår heter Mille och är en riktig goding.
L-> Lipsill, japp jag erkänner (häromdagen grät jag en tår till Lassie)
M-> Matlagning, en liten del i min utbildning till Hem & Konsumentkunskapslärare.
N-> Naturligt, är mitt hår i grunden då jag endast lägger slingor ibland
O-> Oktober, månaden då jag fyller år
P-> Parlamentet, ser jag gärna på.
Q-> Quesadillas, är gott.
R-> Rastlös, är jag jämt kan knappt se klart en hel film.
S-> Sommaren, fotboll, grillning, stranden, morgonsol behöver jag säga mer.
T-> Tacos, kan jag äta ofta.
U-> Utbildad, idrottslärare kan nog säga att jag är så gott som klar där.
V-> Vuxen, till åldern (23 år) men inte till sättet.
X-> X-tra, jobbar i kundtjänst på ett varuhus mitt i stan. 
Y-> Yrar, i sömnen ganska ofta.
Z-> Zzzz, trött på morgonen.
Å-> Åska, är mysigt om man befinner sig på rätt plats.  
Ä-> Ärlig, enligt vissa för ärlig enligt många är det uppskattat
Ö-> Överraskningar, är det bästa jag vet (sålänge de är av godo).

Utmanar alla som känner sig manade att anta, eller ni som liksom jag behöver smita ifrån något en liten stund=)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att läsa din lista! Hihi ja så brukar det vara, man tar alla chanser man får för att slippa plugga.

2008-04-24 @ 21:08:46
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Sandra

Vad roligt att veta lite mer om dig. Trevlig helg, kram Sandra

2008-04-25 @ 12:22:28
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0