1:a Maj...

måste nog vara en otroligt tråkig dag. Jag får alltid kli i benen då det är helgdag och ingenting är öppet. idag är meningen att jag skall skriva på mitt arbete och tänk om jag tröttnar på att skriva, vad ska jag göra då? Jo jag vet ta det lugnt slappa och njut, men det är svårt.
Gårdagen var en alldeles lagom dag, mamma, pappa och mormor kom hit på middag. Vi satt och pratade och tittade på Champions League, det blev ingen eld för vår del och inte heller grillad mat men det var en mysig valborg ändå. Av mormor fick vi en härlig bukett med tulpaner och körsbärsblom från hennes trädgård, det är en helt annan känsla när blommorna är plockade av den som ger bort dem.

image123

När blommorna skulle få vatten så upptäckte jag dock att jag har väldigt få vaser i mellanstorlek. På lördag skall vi gå på Saker och Tingmarknad här i stan, kan hända att där finns någon vas. Vet inte alls hur denna marknad är, har bott i stan i snart 4 år och inte besökt denna marknad en enda gång (trots att den är flera gånger per år). Vad jag vet är att den fungerar lite som en loppis, man får köpa ett bord och sälja näst intill vad som. Kan vara en massa skit men likväl så kan där finnas massa fint, ska bli spännande.

Ha en härlig 1:a maj och jag hoppas att ni inte är lika rastlös som mig=)

Kommentarer
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Vet du vad jag skall pyssla med denna långa dag - Bokföring och deklaration. Fy så trist men nödvändigt.

Kram Maud

2008-05-01 @ 10:32:01
URL: http://havsviken.blogspot.com/
Postat av: PiM

Jo, fy va jag oxå é rastlös - här händer INGENTING!!! PiM

2008-05-01 @ 11:05:18
Postat av: Sandra

Vilken fin bukett! Inte roligt när man är rastlös, avskyr den känslan. Tack och lov(?) är jag bakis och trött idag så jag tar det gärna lugnt. Kram Sandra

2008-05-01 @ 13:54:02
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Maria

Och jag har haft hur mycket som helst att göra idag i finvädret...men parkerade mig på altanen och arbetade där =)

2008-05-01 @ 18:36:58
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0