De fem elementen-jord

Jordenergin kommer från bland annat keramik, kakel, tegel, jordfärger (brun, gul, orange), fyrkantiga former samt inslag av sten och berg.  Om du händelsevis skulle få förmycket jordenergi runtomkring dig så blir du allt för konservativ, seriös och disiplinerad. för lite jordenergi gör dig instabil och du riskerar att tappa kontakten med din omgivning (Feng shui för svenska hem).

Idag fick min gamla Höganäsmugg posera lite för kameran. Den är  i den där gula färgen som var bland de första som Höganäs glaserade i, Sen är den ju såklart i keramik. Om ni kikar närmare så klan ni skymta mitt fyrkantiga kakel i bakgrunden.
Slutligen så får ni följa med in i värmen, kakelugnen visar idag sitt inre. Här hittar vi tegel som blir varmt och avger värmen bra när det eldas. (Dessvärre så får vi inte elda i vår kakelugn)



Behöver du mer jord? Då tycker jag att du skall kika in hos Ellas Inspiration

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har flera Höganässaker hemma, men inte i denna färgen. Kul att du gillar den nya designen på bloggen!

2008-05-15 @ 09:35:04
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Ellas Inspiration

Höganäs gör mycket fint! Ha en mysig kväll! Kram Karin

2008-05-15 @ 19:53:27
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0