Morgonstund

Härligt härligt att komma upp tidigt, jag har satt som rutin att gå upp och äta frukost med Jimmy innan han rusar till jobbet. På så sätt så får jag några härliga morgontimmar innan dagens bestyr börjar jaga min uppmärksamhet.

På tal om bestyr så har jag kommit på en enastående taktik gällande mitt hemmapysslande, en sak om dagen (minst) är det som gäller. Då har jag samtidigt tid till att tänka igenom mina pysselmoment och allt fortlöper lugnt, jag blir lugn som en filbunke. Den ni...Jaja jag vet det finns nog de som kommit på denna idé före mig, men jag lånar den liiite bara.  

Här är ett av inköpen som gjordes i Malmö, lampa från Granit som jag föll för direkt. Som tidigare inlägg visar så har jag fastnat lite för det industriellt ruffiga och gillar krocken med mjuka linjer.


Japp, det stämmer Ove har fått flytta in i sovrummet nu...

Blossa glögg blev det också igår. Jisses va mycket folk, haha mannen som stod först i kön hade tydligen stått där i en timme och väntat. Jag märkte att jag minsann inte är någon van "roffare" för jag smög mig fram och tog en flaska. Men lite galnare blev jag då jag skulle ta en Blossa ×5 från tidigare år, fanns ju inte så många sådana. Övning ger färdighet! Vilken är din Blossa favorit?


What is wrong with my camera? Jag lyckas inte med mina bilder...

Kommentarer
Postat av: Mari

Den lampan gillar jag, behöver faktiskt en till datorrummet men det får vänta har fyllt min lampkvot för i år.



Visst är det underbart att stiga upp tidigt fast kanske inte lika tidigt som jag gör, helt galet men det är bara att gilla läget....



Ang glögge så glömde jag helt bort det igår fast jag gick förbi Bolaget flera ggr, kom på det när jag började läsa bloggar att nu var det så dax.



Kram och ha en bra fortsatt dag.......

2008-11-04 @ 17:48:24
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Den vita så klart!

Ja, den där Granit-lampan skulle ju ha varit något för min retro-industriella hörna i sovrummet.. men nu har jag ju möblerat om så nu vet jag inte längre, nu ser det konstigt ut med en lampa där...

Låter bra det där med ett pyssel om dagen - jag har en tendens till att antingen göra inget alls eller sätta igång med alldeles för många grejer per dag...

2008-11-04 @ 18:05:31
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: MO

Snygg lampa, de har så mycket fint på Granit....O ännu en herre i sovrummet...hihi...



Gott med glögg, den jag köpte på maxi med vaniljsmak var jättegod, inte så mycket vaniljsmak men ändå, idag köpte jag samma glögg fast med blåbär/lingon smak, ska bli spännande att smaka, kram

2008-11-04 @ 20:18:18
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: jenny

Vad snygg den är granitlampan. Vill också ha en sån till datarummet:-)

Har inte köpt någe starkglögg än men tänkte faktiskt köpa den med blåbär( om den nu finns kvar vill säga)

Kram/jenny

2008-11-05 @ 22:00:33
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Vilken snygg lampa! Håller med om att det är nåt industriellt över den.



Skönt att komma upp tidigt på morgonen. Jag har en inställd klocka (är morgonpigg) på att stiga upp tidigt och blir som tokig om jag sover till 10 någon gång... känns som att halva dagen försvinner när man är van att vara uppe i god tid! :)



Hade också velat ha en sån där Blossa x 5 men det var slut när jag var till Systemet. Så jag köpte två av årets Blossa istället. Och den var ju riktigt god!



Trevlig helg vännen!

Kram, Sofie

2008-11-08 @ 06:02:30
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: MO

Jomen visst är det den filten du såg på maxi, gillade den i den färgen som du kollade på...men denna färgen passade bättre till mina soffor. Den kostade 139 kr, det var ganska överkomligt tycker jag. Jaså du har varit "hemma" i helgen..firat far kanske? Ha en fin vecka, kramar

2008-11-09 @ 20:41:10
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Hej på dej!

Kom av en slump in på din blogg då jag sökte på lampa från Granit.

Är så intresserad av en sådan vit skrivbordslampa från Granit som du har. Nu en konstig fråga: Det är inte så att ni tröttnat på den (man gör det ju ibland). Skulle i så fall vara så intresserad av att köpa den av dig...

Snälla rara hör av dig så jag vet.



Mvh magdalena

2012-07-27 @ 11:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0