Lägenhetsvisning...

I torsdags var vi och kikade på en lägenhet. En lägenhet som heter duga skall jag säga. Det var en tiptop lägenhet i äldre stuk, där gamla detaljer bevarats och kombinerats med moderniteter. Jag tror minsann att vi båda blev lite smått förälskade. Ny el, fint parkettgolv, trägolv, underbart badrum och kök ja listan kan göras lång. De som bott där har verkligen lagt ner jobb på lägenheten  och skött den strålande.
Det som är till nackdel för oss är priset.
Är ni nyfikna kan ni klicka in här:

Mäklarringen via Hemnet

Det finns dock en sak som jag funderat lite på. Jag är uppväxt i hus halvvägs ute på landet och kan känna mig instängd i lägenhet. Vill ha trägård och markplan, men vi är dock inte redo för hus ännu. Är det någon mening att köpa lägenhet eller bör vi bo kvar i vår hyres. Har fått olika råd angående detta, vad säger ni?  

Kommentarer
Postat av: Sadden

Som din gamla faster vill jag ge dig följande råd, sen gör ni ju givetvis som ni vill. Ni kanske ska vänta tills ni hittar ngt mer husliknande, med en liten uteplats kanske. Lägenheten är ju verkligen fin, men det är ju mycket pengar. Hus innebär mycket jobb, helst om det är gammalt med renoveringsbehov. Ni som är så unga ännu kan ju bygga ett nytt hus längre fram. Hur ni än gör blir det säkert bra, ni vet ju bäst själva tror jag. Lycka till!

2009-02-09 @ 10:02:57
Postat av: Mari

Vilken fin lägenhet. Svårt att ge andra råd tycker jag när det är så mycket pengar inblandade.



Kram och ha en bra dag!!

2009-02-09 @ 10:33:11
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Linda P

Den l-heten gick ju inte av för hackor! Var de nstylad eller fick du uppfattningen att den var sådan i "naturligt" tillstånd?



Är det inte en god investering att köpa nu, och kanske kunna sälja med vinst om ni i framtiden vill flytta???

2009-02-09 @ 11:49:04
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: jessi

Fin lägenhet! Ni måste själv känna vad som är rätt för er! Lycka till!

2009-02-09 @ 17:43:55
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Skönt Hemma

Vilken inspirerande blogg du har. Kul att jag hittade hit :)

2009-02-09 @ 22:13:44
URL: http://skonthemma.blogg.se/
Postat av: Miia - Theres no place like home

Vilken lägenhet! Den var riktigt fin. Angående det du bad om råd om, så gör så om ni tycker känns bäst. Det är ett stort beslut och mycket pengar inblandat, så jag förstår om ni tycker att det känns svårt.. Lycka till hur ni än gör!

2009-02-10 @ 12:00:12
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0