Ärlighet vara längst...

Nu skall jag komma med ett erkännande, vi har absolut inte den ordning i vårt hem som många andra bloggare kan stoltsera med. Förvaring på 60 kvm är svårt och vi kämpar på med att ordna de bästa lösningarna som bara går. Men såhär lagom när nykärleken (till lägenheten) har lagt sig börjar bristerna så smått att träda fram. Är dock väldigt nogrann med sådant som har med  hemmets hygien att göra, så ett helt hopplöst fall är jag nog inte. 

Här nedan får ni följa med på en rundvandring bland vårt (o)organsierade kaos. Välkomna!

image35
Hammare och spik, som vi skulle använt igår till att hänga upp tavlan, vattenbringare och glas sen vi kom hem från högskolan (idag), skolböcker, kokböcker osv. osv.

image36
Vad har vi här då: Lite mer kurslitteratur, pant som vi varje gång vi åker till affären glömmer att ta med.

image37
Slutligen: Alla dessa tidningar, hårdpapp och annat strunt.

Att tilläggas är att jag aldrig varit känd för att hålla ordning på mina saker, jag har en förmåga att strö saker omkring mig. Men sen jag flyttade till egen lya för några år sedan så har jag blivit bättre. Nu finns det ingen pedantisk mamma som springer och tar bort mitt vattenglas (som jag ställt fram 1 min tidigare). Mamma om du läser detta ta det som en komplimang jag önskar att jag vore mer som du.

Till det viktigaste av allt.
Åtgärd!
♥ Hitta snygg förvaring alt. tunnor att förvara pappåtervinning och tomburkar i.
♥ Plocka lite morgon och kväll.
♥ Berdeda plats i lättillgänglig låda för kurslitteratur.

Till alla er som lyckas med plockandet oavsett småbarn, heltidsjobb osv, ni imponerar på mig.
Ha en härlig kväll och glöm inte bort att andas och njuta mellan varven.

Kommentarer
Postat av: Olivia

vilken fin blogg du har vännen! roligt att läsa och följa dina inredningsplaner. pysslig värre=) I LIKE o börjar bli inspirerad och vill inget annat än att ha min egen lilla lya.NU!:) allt bra hoppas jag?! o stackars ditt frölunda, som fick byta hall. VM var fantastiskt! så tack för att vi fick låna hallen:) jag stod förresten o sålde souvenier i frölundashoparna. de du:) hade vart kul o hitta på ngt allihop snart! sköt om dig så kan vi väl höras! kramar

2008-03-24 @ 17:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0