Soffbord?

Då vi flyttade in i vår lägenhet så hade vi båda lite saker med oss från våra korridorsrum. Jimmy hade ett soffbord i ekfanér (från IKEA), ett bord som vi beslutade att ha kvar. Panik att hitta en TV-bänk till, något som tog tid vill jag lova. Vi hittade ett som var billigt och såg okej ut.
Problemet är nu bara att vi båda två är otroligt trötta på ekfanér. Vi vill ha vitt, vitt vitt. Vit tv-bänk och ett vitt soffbord.
Efter att ha kikat runt lite på internet så har jag upptäckt att jag fastnar för alla runda soffbord, men funderar lite kring hur pass bra det skulle funka hos oss då vi har en rund matta. Kan se det som snyggt men samtidigt så gillar jag då det är olika former på soffbord och soffa.

Har ni några tankar kring detta? dela gärna med er i så fall=)

Så här ser det ut hos oss nu

image32


Här är två av de runda soffborden som vi fastnat för (dessvärre så är det från EM på tok för dyrt för två studenter).
 
image33

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Hej jag har en tävling i min blogg, där du kan vinna
en header!

Om du känner att du är i behov av en ny header
så kan du ju vara med och tävla annars får du ha
en forsatt trevlig söndag! :}

2008-03-09 @ 21:03:30
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: BjeBje

Hej!
Är du trött på din design?
Då kan du vara med och tävla om en design i min blogg!

Ha en bra kväll, kram! :)

2008-03-09 @ 21:13:35
URL: http://youwannapieceofme.blogg.se
Postat av: Anna

hej på dig !

är du inte medlem i gratisbio ännu ? isåfall tycker
jag att du ska bli det nu. gratisbio är en sajt som
många andra kan tyckas. de säger man får gratisbio
biljetter och gratis present kort på affärer så som
kicks hm vero moda åhlens stadium och en massa mer.
visst tänkte jag och blev medlem. men vet ni vad ?
nu sitter jag med present kort för 700 kronor. det enda man behöver göra är att samla poäng genom att bli medlem på olika sidor, att värva en massa vänner och liknande. hur bra är inte de ? detta är helt gratis och man får såna
otroliga erbjudanden hela tiden. på hemsidan finns
en massa recensioner så där kan du läsa om hur bra
det är. även kort på en massa personer med sina checkar. så bli medlem du med :) det skadar aldrig
och ge något en chans har jag nu förstått :)

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=27211

Om du använder länken ovan får du 75 poäng i välkomstpremie =). Ha de gott!

2008-03-09 @ 21:13:39
Postat av: Marina

Tycker det ser jättefint ut som det är, kan ni inte bara måla bordet vitt?

2008-03-09 @ 21:15:35
URL: http://www.hennes.blogg.se
Postat av: sofie

Kul att fler har vardagsrumsprojekt. Köpte ny soffa idag och är själv fundersam över vårt soffbord. Runt bord på rund matta kan
gå om bordet inte är för stort, dvs. att mattan ser för liten ut. Annars håller jag med dig om att det är snyggt med kontrasterande former. Jag tycker bordet från IKEA är snyggar, det är lite tuffare än bordet från EM. Om det nu är vitt bord du är ute efter och tänker ha kvar samma matta kan det funka.
Lycka till!

2008-03-09 @ 21:17:42
URL: http://milleinreder.blogspot.com
Postat av: Marina

Ja jag tycker ert bord var så fint och det är perfekt om man är ett par stycken som sitter runt soffan. ha en mysig kväll framför tv´n då.

2008-03-09 @ 21:39:52
URL: http://www.hennes.blogg.se
Postat av: Linda

Inget fel på bordet, det är bra med avlastningsytan under. Annars skulle kanske ett ovalt soffbord på spännben vara snyggt (finns på MIO bl a).

Hälsningar Linda

2008-03-09 @ 21:45:37
URL: http://lindasvitatankar.blogspot.com
Postat av: sofie

Vart har ni köpt er soffa? Är det Mio sit down?
Jag var osäker på om vår soffa skulle bli för grund och om schäslongen skulle bli för smal då de även är ryggkuddar där. (samtidigt som jag vill ha höret och fler sittplatser.)Skönt att höra att ni är nöjda, lungar mig lite...

2008-03-09 @ 21:51:34
URL: http://milleinreder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0