Utmanad...

Jag har blivit utmanad av Frida med bloggen Raka Linjer.
Reglerna går ut på att bloggaren skall skriva 8 fakta/(o)vanor om sig själv och i slutet välja 8 nya bloggare som kan anta utmaningen.

Har gjort något liknande tidigare men då kör vi:

♦ Jag har fått dille på miljövänliga val, tänker på vad jag köper i affären, vad jag slänger och på energiförbrukning. Har dock lite dubbelmoral då jag fortfarande slarvar med vissa saker. Men någonstans måste jag ju  börja ;)

♦ Är en riktigt slarver, är duktig på att ta fram saker men sämre på att plocka undan dem. Viktiga papper hamnar sällan i pärmar och jag hamstrar på mycket onödiga småsaker (som bara är ivägen). 

♦ Längtan efter ett eget hus växer sig större för varje dag som går. 

♦ Jag tänker varje dag på mitt framtida yrke som lärare, om det kommer att finnas några jobb och om jag kommer hitta något som jag kan trivas med. Har pluggat klart i januari 2010 men kommer börja söka redan till höstterminen. 

♦ Har varit fotbollstränare för ett gäng grymt duktiga tjejer. En tid fylld med skratt men även en tid som lärde mig mycket om mig själv och om ungdomar. Saknar det och skulle gärna hitta några som behöver tränare/ledare där jag bor nu. 

♦ Kuddarna måste ligga på ett speciellt sätt i sängen då jag ska sova annars kan jag inte somna. 

♦ Måste ha något att göra hela tiden annars blir jag rastlös, det enda ställe där jag bara kan "vara" är hemma hos min mormor. 

♦ Är inne på Hemnet flera gånger varje dag, det kan ju faktiskt ha dykt upp något nytt...

Har sett att många redan blivit utmanade, så jag utmanar er som har lite tid över...





  


Kommentarer
Postat av: jessi

känner igen i huslängtan, hemnet och alla mina papper är här och där och ingenstans!



ha en bra torsdag!



PS- du kommer säkert hitta ett bra jobb när det är dags.

2009-02-12 @ 09:05:56
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

lycka till med tentan idag!



hoppas det går bra. själv är jag uppe i ottan o repeterar en sista gång.



kram

2009-02-13 @ 06:34:04
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

lycka till med tentan idag!



hoppas det går bra. själv är jag uppe i ottan o repeterar en sista gång.



kram

2009-02-13 @ 06:34:37
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0